Андрей Желязков: Кампанията в "Левски" е отчаян зов за помощ
2497 0
Дарителската кампания с акциите в "Левски" не буди голямо доверие в бившия изпълнителен директор на "сините" Андрей Желязков.
"Според мен това е отчаян зов за помощ, но временна помощ. С тази акция, дори и да се продаде по-голямата част от пакетите, едва ли ще могат да се решат кардинално финансовите проблеми", заяви Жужо пред "България Днес".
Важно не само в "Левски" и българските клубове, но и в световен мащаб е как се управляват парите, за да не се стига непрекъснато до нуждата да се наливат още и още.
"Не съм в клуба и не мога да дам мнението си за кампанията "Левски" е твой!", нито знам колко акции са продадени и какви са очакванията. Но ако така се решат проблемите в клуба во веки веков - добре. Но ако е само временна помощ, вече никак не е добре. Бих сравнил нещата с това да си дадеш парите на влог в банка. Ако банката се управлява както трябва, то вложителите ще получават лихва, но ако не - банката фалира и хората губят спестяванията си. Във всяко акционерно дружество е точно така, хората купуват акции, за да печелят от тях. Ако "Левски" просто ще бъде спасен да си плати лиценза, това не е верният път", твърди Желязков.
След като хората си купят "сини" акции, от ключово значение ще е кой ще управлява средствата и как, категоричен е Жужо.
"Щом "Левски" ще е на народа, то тогава новите акционери трябва много внимателно да изберат човека, който ще им управлява парите. Защото, ако те бъдат похарчени за скъпи играчи и високи заплати, ще се стопят и пак ще настане безпаричие. При този вариант акционерите, за да спасят любимия си отбор, ще трябва да налеят поне по още толкова средства. Може да се наложи да го направят и трети, и четвърти път и така да си вървят нещата. Футболът като всяка дейност трябва да произвежда продукт, от който да печели. Освен приходите от билети за мачовете и тв правата, както и от спонсори, трябва да се произвеждат футболисти. Да не говорим, че играта трябва да е атрактивна и печеливша, за да привлечеш зрители на стадиона, а с повишения интерес се повишава и този на рекламодателите", обяснява легендата на Славия.
Примерът, който той дава за начин на управление на клуб, е Германия. "Освен Хофенхайм, който е нещо като нашия Лудогорец, клубовете са акционерни дружества и много хора имат ценни книжа. Така е и в Байерн, ако щете. Българските отбори не могат да се мерят с "баварците" по никакъв показател, но пък и на нашите тимове не им трябват толкова пари. Тук всички постоянно задлъжняват - към бивши футболисти и треньори, агенти, НАП и други, но след като вдигне малко шум, всичко утихва и им прощават. Те от своя страна задлъжняват още и още до следващата пушилка - и толкоз", завършва Желязков.
ТОЧНО ПОПАДЕНИЕ
виж всички
Коментари