Тотална доминация, мечта за №8 и страх от провал: Сезон 2024 във Формула 1 не е за изпускане
1617 0
Сезон 2024 във Формула 1 чука на вратата. Битката ще стартира в Бахрейн (29 февруари - 2 март), а за първи път в историята на спорта точно същият пилотски състав, който завърши сезон 2023, ще излезе на решетката, за да започне кампанията през 2024 година.
Има редица въпросителни за новия сезон. Следващите няколко месеца ще определят дали Ред Бул и Макс Верстапен са наистина по-напред от останалите и дали въобще някой ще се опита да ги "свали" от трона.
Ще продължи ли доминацията на Макс Верстапен?
Още: Какво да очакваме през сезон 2024 във Формула 1?
Пилотските умения на нидерландеца, гарнирани с отличния болид, който Ред Бул му предостави в последните 3 години го превърнаха в трикратен световен шампион. 25-годишният пилоти вдигна летвата изключително високо, като през сезон 2023 имаше състезания, които бяха спечелени от него с 20-секундна преднина. Цялостно той записа 19 победи от 22 напдревари през изминалата кампания, като си осигури световната титла още 5 кръга преди края в Катар. Идеята, че всички преследват Макс Верстапен може да се окаже напълно вярна. Верстапен и моделът "RB20", претендентът на Ред Бул за сезон 2024, изглеждат изключително страховити.
Люис Хамилтън, шокът и мечтата за №8
Преминаването на Люис Хамилтън във Ферари шокира всички в спорта, но би било и успех за седемкратния шампион при пилотите. В началото на кариерата си, когато Хамилтън се състезаваше в по-ниските нива, той караше за отборите на Фредерик Васьор, а през 2025 година ще си партнира отново с французина в Скудерията. Преди това обаче британецът ще опита да се раздели с Мерцедес подобаващо. Трудно е да се каже дали модел "W15" на "сребърните стрели" ще предизвика Ред Бул, но фактът, че Люис не е печелил състезание вече 2 пълни сезона (2022,2023) със сигурност му тежи.
Още: Отразява ли му се скандалът в Ред Бул? Макс Верстапен даде странен отговор
Опитите на Ферари продължават
Хареса ли ти тази новина? Тогава не изпускай момент от спорта – последвай ни във Viber тук!
Сезон 2023 за Ферари предложи някои завладяващи теми за дискусия. Сайнц беше единственият пилот извън Ред Бул, който отбеляза победа в Гран при миналата година - в Сингапур. Льоклер показа невероятен растеж и зрялост като пилот, възстановявайки се от това, което беше наречено "най-лошият старт в кариерата му" в началото на годината до, в заключителните обиколки на сезона. Сега въпросът е дали новият болид "SF-24" ще зарадва феновете на Скудерията, които се надяват пилот от любимия им отбор да грабне титлата за пръв път от 2007-а година насам.
"Останалите" във Формула 1
Разбира се, отборът на Астън Мартин показа огромен растеж, но там голямата въпросителна е какво ще се случи след сезон 2024. Абсолютният лидер на тима - Фернандо Алонсо, стъпи на подиума цели 8 пъти, но неговият съотборник - Ланс Строл, син на собственика на тима - Лорънс, не оправда очакванията.
Макларън също израсна много. Воденият от Зак Браун тим трябваше да с справи с плачевна първа половина на кампанията (2023), преди да представи актуализациите на болида си за "Силвърстоун", с които младите Ландо Норис и Оскар Пиастри стигнаха общо до 8 подиума.
Още: Люис Хамилтън се жалва: Забравил е вкуса на победите във Формула 1
С голям интерес ще се следи и какво ще се случи на дъното, което е отредено за тимовете на АлфаТаури, Алпин, Уилямс, Стейк-Заубер и Хаас. Тези, които вярват в сериозни успехи на петте гореспоменати тима, са малцина. Редица анализатори вярват, че те ще се борят за всяка точка, до която успеят да се докопат, която би им донесла средствата, с които да останат конкурентоспособни.
Карлос Сайнц спечели втория ден от тестовете в Бахрейн
Шефът на Формула E ще дари 250 хиляди за благотворителност, ако Верстапен не стане шампион
ТОЧНО ПОПАДЕНИЕ
виж всички
Коментари