Белгиец надхитри спринтьорите и ги шокира с изненадващ триумф в "Джирото"


Белгиец надхитри спринтьорите и ги шокира с изненадващ триумф в "Джирото"
Снимка: Getty Images/Guliver

830 0

Дрис Де Бондт достигна до изненадваща победа в етап 18, след като цял ден беше част от откъсването, което така и не беше застигнато. Това е първа победа за Де Бондт в етап от голяма обиколка и определено ще бъде ден, който той ще помни вечно.

През целият етап, белгиецът беше част от откъсналата се група съставена от едва четирима колоездачи - Де Бондт, Магнус Корт Нилсен (EF Education-EasyPost), Едоардо Афини (Jumbo-Visma) и Давиде Габуро (Bardiani-CSF-Faizanè). Квартетът поддържаше аванс между 2 и 3 минути и макар тази ралзика да намаляваше с напредването на километрите, от основната група така и не успяха да застигнат четворката.

В последният километър, Де Бондт се оказа най-силен при започването на финалния спринт и надделя пред Афини, Корт Нилсен и Габуро.

Това е трета етапна победа в тазгодишното “Джиро” за тима на “Alpecin-Fenix”, като по този начин, 105-тата “Обиколка на Италия” се превърна в най-усепшното триседмично състезание за отбора.

Междувременно, в основната група Джай Хиндли (Bora-Hansgrohe) пресече финалната линия на повече от минута зад носителя на розовата фланелка (Ричард Карапаз), тъй като трябваше да сменя своят велосипед, заради повреда. Разликата между двамата обаче няма да бъде зачетена, защото повредата на Хиндли дойде в последните 3 километра (изоставане, поради механичен дефект в последните три километра от спринтьорски финали не се зачита за генералното класиране). Така разликата между двамата най-големи претенденти за генералната победа остава само 3 секунди.

18-ят етап дойде за колоездачите след три много тежки и изтощителни дни из Алпите. Маршрутът беше с дължина от скромните 156 километра от Бо̀рго Валсуга̀на до Тревизо и само 1150 метра денивелация за преодоляване. Денят изглеждаше като перфектната възможност за спринтьорските отбори да спорят за етапната победа за последен път в това “Джиро”.

Хареса ли ти тази новина? Тогава не изпускай момент от спорта – последвай ни във Viber тук!

Жоао Алмейда (UAE Team Emirates) не стартира днес, след като предната вечер е дал положителен тест за COVID-19. Португалецът се намираше на 4-та позиция в генералното класиране и 1-ва в класирането за бялата фланелка (за най-добър млад състезател). Предвид много силните си възможности на часовника, Алмейда изглеждаше като фаворит за третото място на подиума във Верона.

Стартът беше даден и очаквано атаките в опит за откъсване започнаха веднага. Де Бондт и Магнус Корт бяха първите, които поеха акция за отделяне напред, а малко по-късно към тях се присъединиха Афини и Габуро.

“Groupama-FDJ”, “Quick-Step Alpha Vinyl” и “Team DSM” застанаха начело на основната група, за да контролират изоставането спрямо четиримата бегълци и да си гарантират, че техните най-бързи мъже - Арно Демар, Марк Кавендиш и Алберто Дайнезе ще могат да спорят за етапния триумф.

Де Бондт премина пръв през първата категоризирана височина за деня - “Le Scale di Primolano” (2,6км 4,2%), на която обаче се раздаваха само 3, 2 и 1 точки, което по никакъв начин не застрашаваше носителя на синята фланелка (за най-добър катерач) Кун Бауман (Jumbo-Visma), който води с над 100 точки пред всички останали.

При прекосяването на средата на етапа, разликата между челният квартет и основната група се държеше около 2 минути. В “пелотонът” се движеха висока скорост в първите два часа от състезанието и изглеждаше така сякаш няма да оставят никакъв шанс на бегълците. Освен “Groupama-FDJ” и “Quick-Step Alpha Vinyl”, в челните редици на колоната се присъединиха и от “UAE Team Emirates”, които след отпадането на лидерът им за генерално класиране - Жоао Алмейда, трябваше да се надяват на етапна победа на своя спринтьор Фернандо Гавирия.

При започването на второто и последно изкачване за днес - “Muro di Ca' del Poggio” (1,1км 11,7%), авансът на бегълците беше паднал под 2 минути. Де Бондт отново се изкачи до върха първи, но и тук се раздаваха минимален брой точки за синята фланелка.

Навлизайки в последните 30 километра, скоростта и в двете групи се покачи, от “пелотонът” се опитваха да застигнат бегълците, които междувременно правеха всичко по силите си да се задържат отпред. Тяхната преднина започна да спада, но не толкова бързо, колкото им се искаше на спринтьорите отзад, 22 километра преди края, разликата между двете групи беше 1’30”.

Темпото в колоната се покачваше непрекъснато, което водеше до отпадането на редица колоездачи от основната група. Носителят на бялата фланелка Хуан Педро Лопес (Trek-Segafredo), също беше “изръсен” от основната група.

До финалната линия оставаха 12 километра, а преднината на водещата четворка беше 1’10”. Макар и “Quick-Step Alpha Vinyl”, “Groupama-FDJ” и “UAE Team Emirates” да продължаваха да работят усилено, изоставането от лидерите все още не беше спаднало под минута при преминаването на банера за оставащи 6 километра.

Лопес се намираше на 2’48” зад откъсването, докато от основата група бяха стопили разликата до 45 секунди, но до края оставаха по-малко от 4 километра.

И така в крайна сметка застигане нямаше и четиримата бегълци щяха да определят победителя. На около 400 метра преди финалната линия, започнаха и първите им ускорения за спринта, но Магнус Корт и Габуро очевидно нямаха краката, с които да отвърнат на скоростта на Афини и Де Бондт. Така се стигна до люта битка до последния сантиметър между тях двамата, от която победител излезе белгиеца. Италианецът Афини остана втори, с което изравни най-доброто си постижение в етап от голяма обиколка, а на трета позиция завърши Магнус Корт, който дълго време трябваше да се възстановява от падане по-рано през годината.

Изглеждаше, че Карапаз е успял да спечели време спрямо Хиндли, но това се оказа грешка. Загубата на време от страна на австралиеца беше заради механичен дефект и според правилата на международната федерация, такава разлика не се зачита.

Предстои етап 19 дълъг 178 километра, в които са събрани 3230 метра денивелация и четири категоризирани височини (две от трета и по една от първа и втора категория). Финалът също ще бъде на изкачване дълго 7,1км със среден наклон 7,5% и максимален 14%. До краят на Обиколката във Верона остава все по-малко, но битката за победата е все така завързана!

Класиране в етап 18:

1. Dries De Bondt (Bel) Alpecin-Fenix

3h21’21”

2. Edoardo Affini (Ita) Jumbo-Visma, at same time

3. Magnus Cort (Den) EF Education-EasyPost

4. Davide Gabburo (Ita) Bardiani-CSF-Faizanè

5. Alberto Dainese (Ita) Team DSM

+14s

6. Arnaud Démare (Fra) Groupama-FDJ

st

7. Davide Cimolai (Ita) Cofidis

8. Mark Cavendish (GBr) Quick-Step Alpha Vinyl

9. Fernando Gaviria (Col) UAE Team Emirates

10. Simone Consonni (Ita) Cofidis

 

Генерално класиране след етап 18:

1. Richard Carapaz (Ecu) Ineos Grenadiers

76h41’15”

2. Jai Hindley (Aus) BORA-hansgrohe

+3a

3. Mikel Landa (Esp) Bahrain-Victorious

+1’05”

4. Vincenzo Nibali (Ita) Astana Qazaqstan Team

+5’48”

5. Pello Bilbao (Esp) Bahrain-Victorious

+6’19”

6. Jan Hirt (Cze) Intermarché-Wanty-Gobert Matériaux

+7’12”

7. Emanuel Buchmann (Ger) BORA-hansgrohe

+7’13”

8. Domenico Pozzovivo (Ita) Intermarché-Wanty-Gobert Matériaux

+12’30”

9. Juan Pedro López (Spa) Trek-Segafredo

+15’10”

10. Hugh Carthy (GBr) EF Education-EasyPost

+17’03”

 

Автор: Иван Андреев

Етикети:
Sportlive.bg

ТОЧНО ПОПАДЕНИЕ


виж всички

Още по темата


Timeout


виж всички
Избрано от ЦСКА

"Неутрални" президенте Гонзо, защо за "червени" е едно, а за "сини" - друго... ПРИМЕРНО?

При положение, че ЦСКА и Левски са най-големите български клубове, най-успешните и с най-богатата история,...

Реклама
Най-четени новини

виж всички