Победите ли водят парите при Мария Шарапова?


Победите ли водят парите при Мария Шарапова?

2102 0

Световноизвестното икономическо списание Forbes за пореден път преброи парите на спортистите. И отново се оказа, че Мария Шарапова е най-богатата сред жените. За последната година любимата на българския ас Григор Димитров е заработила $24,4 милиона долара. Дългокраката рускиня е №1 в тази класация за девети пореден път. Шампионка по печалби е дори в годината, в която травма на рамото и операция я извадиха за дълго от състезанията.

Понякога конкуренция на Шарапова на снимачната площадка за реклами прави друга звезда в тениса - На Ли. Азиатката има достъп до лакомия и безграничен китайски пазар, но засега не успява да създаде трайна заплаха за първото място на марката "Шарапова". А самата Мария винаги успява технично да финтира въпросите, свързани с пари. "От кога фокусирате вниманието си толкова върху Forbes?", отговори с въпрос тя на журналистическо питане на финансова тема, по време на миналогодишния Australian Open. Нейното портфолио в частта с рекламите говори само по себе си...

Налагането на бренда "Шарапова" започна с договора й с IMG. Първият й рекламен контракт беше сключен, когато блондинката беше едва 9-годишно момиченце. Той предшестваше споразуменията й със спортните гиганти NIKE и Prince. Първата марка си остана основен спонсор на Шарапова и до ден-днешен. А сумата на настоящия 8-годишен договор на Мария с компанията съставлява рекордните за жена-спортист $70 000 000. Колкото до Prince - бързо-бързо след свършването на парите, беше сменена с Head. За тази марка Мария работи в тандем със звездата в мъжкия тенис Новак Джокович.

Интересен ли ви беше този материал? Ако да – последвайте ни във Viber за още пикантни новини около спорта!

Като естествено продължание на сътрудничеството на Мария Шарапова с NIKE дойде и партньорството й с дъщерната фирма на американската компания - марката Cole Haan за обувки. Контрактът продължи до 2013 година, когато компанията смени собственика си. До този момент рускинята беше нейно лице, а освен това беше създадена и модна линия от обувки и аксесоари с името Мария Шарапова. С особен успех се продаваха обувките тип "балеринки".

Мария Шарапова винаги е имала афинитет към модата. Дори беше разказала пред медиите как след победата на "Уимбълдън" хукнала към световноизвестния лондонски магазин Harrods, за да си купи яке от колекцията на Marc Jacobs. Лице на един от най-нашумелите и хитови в момента американски дизайнери Шарапова все още не е била. Но пък в колекцията й са марки като Tiffany & Co и Tag Heuer.

Освен часовници и ювелирни украшения, важен показател за търговската привлекателност на спортните звезди са договорите им с производители на автомобили и техника. Такива в портфолиото на Шарапова има предостатъчно. Първоначално Мария беше ухажвана от Motorola. По мобилен телефон от тази марка тя се обаждаше на майка си през един слънчев ден от лятото на 2004 година. Малко след това Мария изгря в реклама на Canon, в която блесна и домашният й любимец Долче. През 2008-а Шарапова мина на Sony Ericsson, а малко след това отиде при Samsung.

Настоящият автомобилен спонсор на Мария е Porsche, а негов предшественик беше не по-малко авторитетният Land Rover.

Преди около две години Шарапова по различно време рекламираше напитките PepsiCo Gatorade и Tropicana. Освен това беше лице и на минералната вода Evian и на нейната хитова кампания baby&me. А след победата на "Ролан Гарос" Шарапова беше представена като посланик на козметичната марка Avon. Слоганът на рекламната кампания с участието на Мария беше съвсем ненатрапчив: "You can have it all".

По-рано през тази година руската блондинка сама се гмурна в дълбините на бизнеса. Тя стана акционер в компанията Supergoop, която произвежда слънцезащитна козметика. Разбира се, тази фирма съвсем не е първи и основен бизнес-проект на Шарапова. Бонбоните Sugarpova през следващия месец ще станат на 2 години. Още през първата по данни на Forbes те са донесли печалба на Мария от над 7 000 000 долара. Продадени са 1,3 милиона опаковки на цена между 5 и 6 долара. Имиджът на бранда им е доста игрив, а промотирането им е агресивно така че под неговото обаяние често попадат даже тези, които са равнодушни и към захарта, и към Мария. Според вътрешна информация, Шарапова се надява през втората година от съществуването на сладкия бизнес, обемът на продажбите да бъде удвоен.

През лятото на 2003-а тогава 16-годишната Мария Шарапова, ракета №91 в света, каза в интервю за ВВС няколко много разумни слова: "Славата и парите идват, след като станеш шампион". Точно 11 години по-късно притежателката на пет трофея от "Големия шлем" Мария Шарапова не престава да показва какво точно е имала предвид тогава с тези думи.

Етикети:
Sportlive.bg

ТОЧНО ПОПАДЕНИЕ


виж всички

Още по темата


Timeout


виж всички
Избрано от ЦСКА

Локило от ЦСКА учи английски от Роналдо, играе с Бентеке и Заха, дебютира с горчиво 0:8

Сезонът в Първа лига вече започва да напредва, затова е време да Ви разкажем повече за новите надежди на големите...

Реклама
Най-четени новини

виж всички