ЦСКА е шампион в мрежата, Хасково и Марек дори нямат сайтове
2175 0
Половината от българските клубове в елитната дивизия не използват социалните мрежи. Изследване на Insideworldfootball.com също така установи, че два от 12-те отбора в първенството дори нямат официален сайт.
В епоха, доминирана от електронните медии, от потенциала на новите технологии и социалните мрежи, тези находки са тревожни, особено когато се разглеждат на фона на липсата на пари, която е налегнала българския футбол.
Проучването показва, че шест клуба, които използват социалните мрежи, разчитат основно на Фейсбук, където управляват собствени страници. Въпреки че някои клубове се радват на значителна подкрепа от фенове, тяхното присъствие в интернет е твърде скромно.
ЦСКА (София) оглавява класацията с близо 300 000 последователи във Фейсбук. ЦСКА води и в Туитър, където клубът е последван от 3442 души. Сравнете това с последователите на шампиона в английската Висша лига - Челси - 5,56 милиона, 35 000 от които присъединили се през миналата седмица.
Лудогорец, настоящият шампион на България, който през последните години спечели много фенове в цяла България с техния пробив в европейските клубни турнири, дори няма официален акаунт в Туитър. Във Фейсбук те са последвани от 69 131 фенове.
Един от най-активните отбори е Берое който използва всички социални медийни канали. Старозагорци имат профили във Фейсбук, Туитър, Google +, Youtube и Instagram. Доскоро официалният им сайт поддържаше езикови версии на английски и немски език.
Пловдивските тимове Ботев и Локомотив са със съответно 39 494 и 14 784 последователи във Фейсбук. Ботев има официален Туитър акаунт със само 906 последователи, с което е втори най-популярен в България. На официалната си Фейсбук страница клубът има само 8381 последователи.
Литекс, Локомотив (София), Славия, Черно море, Марек и Хасково не използват никакви социални канали. Последните два клуба дори не разполагат със собствен официален сайт.
ТОЧНО ПОПАДЕНИЕ
виж всички
Коментари