С билетите БФС преля чашата!
1264 0
Един от най-сигурните начини владетелят на римската империя да запази за по-дълго трона си бил да спечели популярност сред народа. Именно поради това преди толкова века насред Колизеума в Рим е произлязла фразата "Хляб и зрелище", която обаче изобщо не влиза в употреба в българския футбол.
От БФС за пореден път пуснаха скъпи билети за мачовете на националния отбор. Наистина Любослав Пенев и неговите момчета успяха да "отлепят ютията", но колкото патриотично и оптимистично да са настроени обикновените фенове след добрите мачове в квалификациите за Мондиал 2014 и победата над Азербайджан (2:1) в началото на септември, едва ли всички ще могат да си позволят да си купят пропуски от 15 до 50 лева за двубоя с Хърватия. Тук изобщо не става въпрос за цените на ВИП-билетите (200 лв.).
Дори част от запалянковците да отделят толкова пари, ще трябва отново да се чувстват некомфортно на националния стадион „Васил Левски”, който не предлага елементарни екстри като достатъчно брой заведения за храна и освежителни напитки, големи тоалетни, чисти седалки, а да не говорим, че 3/4 от публиката ще подгизне при евентуален дъжд заради липсата на козирка в секторите „Б”, ”В” и „Г”.
Ръководителите на БФС трябва да са наясно, че националният отбор е в подем в сравнение с последните години, но все още не може да предложи напълно качествен продукт, който да заслужава такава жертва и цена. За сравнение в Азербайджан, чиито отбор търси място на футболната карта, в повечето случаи на стадиона се влиза без пари или билетите са на символична цена.
Ясно, че футболната централа търси начин да закърпи бюджета си, но е по-добре да насочи вниманието си към по-дългосрочни приходи като намирането на рекламодатели, а не да разчита единствено на силната воля и характер на треньорския щаб и футболистите по време на мачовете от квалификациите за европейски и световни първенства.
В официалния сайт на БФС фигурират само два ексклузивни партньора – „Еврофутбол” и „Мтел”. Перу, който не е участвал на световно първенство от 1982 г. и е само с една позиция по-назад от България в ранглистата на ФИФА (47), разполага с няколко спонсора, сред които „Кока-Кола” и популярната в страната бира „Кристал”. Двете компании са ангажирани с всякакви дейности, свързани с националния отбор на южноамериканците. Дори преди всеки мач правят специални реклами, за да привлекат още повече зрители, а отделно се разиграват и томболи за билети.
Щом са поставили такива цени на пропуските, в БФС са убедени, че българските футболисти ще предложат извънземен футбол на запалянковците, които в последно време са отегчени от постоянните скандали и съмнения за уговорени мачове в „А” група.
Любослав Пенев и футболистите се опитват да вършат добра работа в границите на възможностите си и дават всичко от себе си да върнат старата слава на България. А само заради тези усилия заслужават подкрепа от трибуните. От БФС трябва да са наясно, че не само да се отлепи, но и да се вдигне ютията е нужно феновете да изживяват от стадиона и загубите, и победите на отбора. При такива цени обаче трудно ще стане.
ТОЧНО ПОПАДЕНИЕ
виж всички
Коментари