Наско Сираков: Бюджетът от ТВ права на Левски е 2,5%, а в световен мащаб - 50%


Наско Сираков: Бюджетът от ТВ права на Левски е 2,5%, а в световен мащаб - 50%
Снимка: БГНЕС

2873 0

Собственикът на Левски - Наско Сираков, разкритикува телевизията, която излъчва двубоите от Първа лига. Освен това, той разкри колко процента от бюджета на "сините" е от ТВ права, както и какъв е процентът в световен мащаб, като посочи огромната разлика.

"Другите клубове трябва да осъзнаят, че Левски или ЦСКА не са им врагове - напротив! Никога не съм мислил и не ми е минавало през главата Левски да взима част от техните пари. Смятам, че всички клубове в България трябва да взимат доста повече пари от тв права. Така, както е навсякъде по света. Приказки от рода на: "Вижте, в Сърбия и в Хърватия взимат по-малко…" са за наивници. Защо тогава не погледнем Румъния? А Гърция? А Турция? Неслучайно казах на пресконференцията, защото имах индикации, че може да се случи това, което стана преди 3 дни - абсолютно задкулисно, тайно да се стигне до подписване на нов петгодишен договор, който абсолютно заробва не само Левски, а и всички останали.

Ако този финансов спор се води от една страна от Левски и ЦСКА, а защо не и Ботев, и Локомотив (Пловдив), които също са в голяма степен ощетени, вероятността за успех се увеличава. Но Левски е готов да води тази битка и сам. В интерес на истината колко са абонатите на Диема? Това е може би една от най-строго пазените тайни в държавата! Оттам трябва да се тръгне.

С 80% са поскъпнали, а ни убеждават, че следващите пет години са извоювали такива финансови параметри, с които едва ли не футболът ще цъфне и ще върже. Реално погледнато в световен мащаб може би 50% от бюджета на един клуб се покрива от тв права. В „Левски“ до този момент е 2,5%. Не казвам, че веднага трябва да стигнем до 50%, но при всички положения, ако тв правата са наши, ще постигнем в пъти по-добри резултати. Най-нормалното нещо, когато се взима такова решение, е публично да бъде обявено, както е навсякъде в целия свят. Казва се срок – месец, 45 дни - абсолютно прозрачно. Всички телевизии, които имат желание, дали ще са десет, пет, две, една, може да няма и нито една оферта. Но се знае, че в този срок се очаква и имат право всички да представят своите оферти. Тук се случва нещо типично по български, без да бъде обявен такъв търг. Приказките на БФС, че тв правата били техни, са за наивници. Да им обясня, че това е долна лъжа!

Продуктът е на всеки един клуб. Наш е, а те са единствено приносители и оторизирани да го продават. Да не живеят с идеята и с мисълта, че тези права са техни! В един момент ние разбираме след поредния Изпълком от членове, които от осем месеца са във фактическа оставка. Подписват някакъв договор за пет години напред, като имаме още една от стария. И за шест години напред нещата са приключили! И да ни убеждават как в условия на пандемия едва ли не са ни направили най-страхотната услуга. Това няма как да стане, няма как да продължи! А най-нормалното беше, след като е имало такъв спор миналата година, да седнем на една маса. Не да водим войни и битки! А да седнем на една маса с телевизията, със собственика на телевизията, с члена на Изпълкома, със собственика на фирмата, която държи правата, със собственика на футболния клуб, той е един и същ човек и да ги обсъдим тези неща. Винаги в един такъв разговор могат да се намерят решения, и положителни неща, които удовлетворят тези, които са най-ощетени. Това безспорно са „Левски“ и ЦСКА, но има и други клубове" - споделя той пред "Труд".

Междувременно, Наско Сираков заплаши, че няма да бъдат допуснати камери на "Нова" на стадион "Георги Аспарухов".

Хареса ли ви тази новина? Не пропускайте важните новини за деня в българския футбол – последвайте специалния ни канал във Viber ТУК!

Етикети:
Sportlive.bg

ТОЧНО ПОПАДЕНИЕ


виж всички

Още по темата


Timeout


виж всички
Избрано от ЦСКА

Зюмюр Бютучи от ЦСКА разгневява Ралф Рангник, баща си и... себе си с решение да напусне РБ Залцбург

Eдно от летните попълнения на ЦСКА - Зюмюр Бютичи, има нещо, за което съжалява в кариерата си дотук. И то е, че...

Реклама
Най-четени новини

виж всички