След 11 втори места, Джакомо Ницоло най-после спечели етап от Джирото!


След 11 втори места, Джакомо Ницоло най-после спечели етап от Джирото!
Снимка: Getty Images/Guliver

891 0

Джакомо Ницоло (Qhubeka Assos) спечели 13-ия етап от Обиколката на Италия след страхотен финален спринт. Това беше първа етапна победа за европейския шампион в Джиро Д’Италия след общо 16 подиума тук в неговата кариера.

Днешният беше идеално равен с дължина от 198 километра около Ферара, Полесине и Мантуа, по прави и предимно широки пътища. Тъй като трасето преминаваше през няколко градски зони, състезателите преминаха през доста кръгови кръстовища и острови за движение.

Стартът на дългия 198 етап беше даден и веднага започнаха атаките за откъсване. Трима състезатели се откъснаха, това бяха Самуеле Риви (Eolo-Kometa), Умберто Маренго (Bardiani-CSF) и Симон Пело (Androni Giocattoli). Никой друг колоездач не направи опит да се включи в откъсването и така само тримата състезатели останаха пред групата.

В основната група темпото беше спокойно и след само 14 километра езда, авансът на бегълците беше нарастнал до 3’40”. На тримата лидери им беше позволено да се откъснат доста напред, тъй като никой от тях не представляваше заплаха за етапната победа, както и за генералното класиране.

20 километра след началото на етапа, в пелотона продължаваха да се движат внимателно, докато бегълците бяха увеличи своята преднина до почти пет минути. От Ineos Grenadiers седяха начело на основната група, за да предпазват Еган Бернал от неприятности.

Пикът на разликата достигна до 7’34”, когато UAE Team Emirates, Cofidis и Jumbo-Visma изпратиха свои състезатели начело на групата, за да започнат да контролират изостзаването от бегълците. Така разликата плавно започна да спада, като на 152 километра от финала, тя беше достигнала 6’52”.

Не изпускайте важен момент в спорта – за последните новини в спорта последвайте ни във Viber ТУК.

Колоездачите преминаваха километри, в които не се случваше нищо вълнуващо, докато се насочваха към първия междинен спринт за деня, поставен в градчето Ферара. Спринтьорските отбори, които се намираха в предната част на пелотона, скъсяваха преднината на бегълците, 136км преди края тя беше 5’34”.

Маренго спечели междиният спринт, пред Самеле Риви и Симон Пело, който започна да спринтира твърде рано и беше задминат. В групата, Фернандо Гавирия (UAE) успя да мине през спринта преди Петер Саган (Bora-Hansgrohe) и да намали изоставането си от словенеца в класирането за цикламената фланелка (носена от най-добрия спринтьор в състезанието). Малко след това, на 127км преди края, Симон Пело се откъсна от Риви и Маренго и остана сам начело.

Симон Пело не успяваше да се откъсне на голяма преднина пред останалите двама бегълци, на 120 километра от финала, той беше на едва 10 секунди пред дуото за него. В същото време, основната група се намираше на около 5’30” зад лидера от Androni Giocattoli.

Пело беше застигнат от Риви и Маренго на 112км преди края и на 6’36” пред основната група. Това беше и последният път, в който разликата беше толкова висока.

Пол Мартенс се завърна начело на колоната и авансът на бегълците започна да намалява, 4,52” на 98км от финала. Още близо минута беше отстранена от предимтсвото на бегълците и на 94км от финала то падна на под 4 минути. Бързото каране в групата продължаваше и разликата беше спаднала до 3’05” при оставащи 89 километра.

Следваха километри, в които темпото беше спокойно, но в основната група се движеха с по-висока скорост и равномерно стопяваха разликата на тримата бегълци. Jumbo Visma подпомагани от Ineos си помагаха и контролираха ситуацията в основната група. И двамата отбора не искаха да се сблъскват с постоянни атаки, които да внесат ненужна паника. Разликата се беше смалила до 1’01” на 42км преди края на етапа.

30км до финала, все още оставаха 55 секунди аванс за бегълците, но беше напълно ясно, че те ще бъдат прихванати. От Astana се придвижиха напред в основната група, за да предпазят от проблеми своя лидер Александър Власов. Темпото беше спаднало до скоростта, която поддържаха в първия час на днешния етап, но и това беше на път да се промени.

При оставащи 20км, Самуеле Риви (Eolo), Умберто Маренго (Bardiani-CSF) и Саймън Пело (Androni Giocattoli) имаха под 30 секунди аванс и беше въпрос на време да бъдат застигнати. От Cofidis също започнаха да си проправят път напред за своя спринтьор Елия Вивиани. Разликата беше спаднала до 15 секунди при преминаването под банера за оставащи 10 километра.

Най-после бегълците бяха прихванати на 7 км от финала, като така вече цялата група се движеше в тандем и спринтьорските отбори започнаха да се подготвят за извеждането на своите спринтьори.

В последните километри настана хаос в предните редици на основната група. Отборите започнаха своите извеждания, когато Едоардо Афини (Jumbo-Visma)реши да изненада всички и атакува много рано преди финала, като успя да отвори голяма преднина. Фернандо Гавирия пръв тръгна да застига Афини, плътно следван от Ницоло, който в последствие задмина Гавирия и застигна Афини, залепвайки се за неговия вакуум. На метри преди края, Ницоло успя да мине отпред и така да спечели своята първа победа в Обиколката на Италия. Афини отново остана втори, след второто си място в първия етап от Джирото, а Петер Саган допълни подиума на етапа.

Всички фаворити за генералното класиране финишираха безпроблемно и не последваха никакви размествания в класирането.

1 Giacomo Nizzolo (Ita) Team Qhubeka Assos 4:42:19

2 Edoardo Affini (Ita) Jumbo-Visma

3 Peter Sagan (Svk) Bora-Hansgrohe

4 Davide Cimolai (Ita) Israel Start-up Nation

5 Fernando Gaviria Rendon (Col) UAE Team Emirates

6 Stefano Oldani (Ita) Lotto Soudal

7 Andrea Pasqualon (Ita) Intermarché-Wanty-Gobert Matériaux

8 Max Kanter (Ger) Team DSM

9 Elia Viviani (Ita) Cofidis

10 Dylan Groenewegen (Ned) Jumbo-Visma

Етикети:
Sportlive.bg

ТОЧНО ПОПАДЕНИЕ


виж всички

Още по темата


Timeout


виж всички
Избрано от ЦСКА

"Неутрални" президенте Гонзо, защо за "червени" е едно, а за "сини" - друго... ПРИМЕРНО?

При положение, че ЦСКА и Левски са най-големите български клубове, най-успешните и с най-богатата история,...

Реклама
Най-четени новини

виж всички