“Тур Дьо Франс” 2022: Драма до последния метър и нова победа за Погачар


“Тур Дьо Франс” 2022: Драма до последния метър и нова победа за Погачар
Снимка: Getty Images/Guliver

1119 0

Безспорно най-интересният финал дотук от “Обиколката на Франция”, беше този на седмият етап. Тадей Погачар (UAE Team Emirates) триумфира за втори пореден ден, след като изпревари очертаващият се като най-големия му конкурент за титлата Йонас Вингегор (Jumbo-Visma). Словенецът задмина датския си съперник на броени метри преди финала на “La Super Planches des Belles Filles” и благодарение на 10-те бонус секунди, който получи, успя да увеличи и авансът си в генералното класиране на 35 секунди пред втория Вингегор.

Ленард Кемна (Bora-Hansgrohe), който прекара целият етап в откъсване, атакува 5 километра преди финала и се отдели сам напред, като дълго подържаше над минута аванс пред групата на фаворитите. Въпреки всичките си усилия обаче, герамнецът не успя да удържи на връхлитащите зад него Вингегор и Погачар и беше изпреварен на по-малко от 100 метра преди линията.

Седмият етап включваше и първото много сериозно изкачване в тазгодишното издание на “Тура” - митичната височина “La Super Planches des Belles Filles”. Изкачването, на което през 2020-та се реши крайният победител в Обиколката, този път беше дори още по-трудно - 7 километра със 8,7% среден наклон, като в последните 1000 метра асфалтът свърши и колоездачите трябваше да карат по макадам с наклон достигащ до 24% за момент.

Етапът не започна по най-добрия начин за “UAE Team Emirates”, тъй като редица от техните колоездачи имаха механични проблеми, включително и Жълтата фланелка (носена от водача в надпреварата) Тадей Погачар. Въпреки трудностите в началото, от отбора на “Емирствата” се справиха перфектно с това да неутрализират всички опити за откъсване, като се позиционираха в предната част на колоната.

Симон Гешке (Cofidis) и Филипо Гана (Ineos Grenadiers) успяха да се откъснат напред, но след няколко километра, в които единствено италианецът водеше, той прецени, че не иска да продължава с акцията си и се върна обратно към групата. В крайна сметка, нови 10 колоездачи успешно се установиха пред “пелотона” и не след дълго застигнаха Гешке. Така след повече от 50 километра след старта, най-после се образува откъснала се група.

Носителят на фланелката за най-добър катерач - Магнус Корт Нилсен (EF Education-EasyPost) “проспа” заминаването на бегълците и трябваше да догонва сам. Датчанинът прекара няколко километра в ничия земя, но след като видя, че не може да застигне първата група, прецени че е по-добре да се върне отзад и да се пробва отново в някой от следващите етапи.

Хареса ли ти тази новина? Тогава не изпускай момент от спорта – последвай ни във Viber тук!

При оставащи 100 километра, преднината на откъсналата се група възлизаше на около 2 минути и половина, но от “Емирствата” бяха твърдо решени да не позволяват ралзиката да нарасне твърде много. Дистанцията между двете групи по трасето нямала до 1’30”, когато колоездачите достигнаха до подножието на първата категоризирана височина за деня - “Col de la Grosse Pierre” (3,1км 6,2%).

Двамата колоездачи в откъсването от тима на “Bora-Hansgrohe” - Ленард Кемна и Максимилян Шахман, ускориха темпото с цел да “изръсят” част от колоездачите отпред. Действията на германците не се оказаха напразни, повишеното темпо, което те наложиха, редуцира групата на бегълците до едва петима души. В нея останаха само Кемна, Шахман, Дилън Тьонс (Bahrain Victorious), Люк Дърбридж (BikeExchange-Jayco) и Симон Гешке.

След като първоначално бяха отпаднали от водещата група, Иманол Ервити (Movistar) и Сирил Барт (B&B Hotels) заложиха на свое собствено темпо и след известно време успяха да се завърнат към лидерите. По това време скоростта в основната група беше ниска, което позволи на седмината бегълци да увеличат аванса си до над три минути. В следващите 20 километра, тази ралзика спадна с едва около 20 секунди, което накара тима на “Емирствата” да увеличат усилията си.

Разликата започна да намалява по-осезаемо в следващите няколко минути, когато и други отбори в лицето на “Ineos Grenadiers”, “Jumbo-Visma” и “Groupama-FDJ” започнаха да се придвижват напред с цел да се преборят за най-добри позиции за предстоящата финална височина.

При достигане на подножието на La “Super Planche des Belles Filles”, Ервити отпадна от челото и скоро беше застигнат от групата на фаворитите, която по това време се водеше от Филипо Гана и “Ineos Grenadiers”. Темпото на топ часовникаря беше довело до стопяване на разликата между двете групи до едва минута и половина.

Почти веднага след като започна изкачването, бегълската група олекна с още двама колоездачи, това бяха Шахман и Сирил Барт. Последва атака от страна на Гешке, на която Дърбридж беше непосилен да отговори и той също беше “изръсен”.

Темпото в групата на фаворитите се задаваше от съотборниците на Погачар, които все още имаха сили да оцелеят отпред. Скоро, Дилън Тьонс също остана безсилен в опитите си да се задържи зад Гешке и Кемна и изостана назад. В този момент, Кемна направи нова атака, елиминирайки сънародника си и се устреми сам нагоре. До финалната линия оставаха 5 километра, а авансът на двамата оцелели бегълци беше 1’13”, което би било предостатъчно за равнини километри, но не и за такива с наклони над 10%.

Оставащите метри до финала се струваха като безкрайни за Кемна, който обаче все пак беше успял да запази 50 секунди преднина, когато преминаваше под банера за оставащи 3 километра. Разликата си остана същата в следващите 1,5км, но най-стръмните участъци с наклони над 20% тепърва предстояха.

Самотният беглец продължаваше да натиска и влезе във финалния километър 35 секунди преди преследвачите си, но точно там се сблъска и със смяната на терена от асфалт на чакъл. Междувренно, отзад Рафал Майка (UAE Team Emirates) се отметна и Погачар на свой ред атакува, но Вингегор и Примож Роглич (Jumbo-Visma) отговориха веднага.

Кемна натискаше педалите с всички сили, който му бяха останали, но за негово нещастие беше разминат от Вингегор и Погачар в последните 100 метра, а малко по-късно и от Роглич. Двамата отпред започнаха да спринтират и за момент изглеждаше сякаш Вингегор ще стигне до първата си победа в етап от “Тура”, но Погачар се “събра” и размина датчанинът по-малко от 10 метра преди линията, като по този начин още веднъж затвърди превъзходството си.

Следва осмият етап, който ще бъде с дължина от 186 километра и малко над 2500 метра денивелация. Стартът ще е в Дол, а финалът в Лозана (Швейцария), като последните 5 километра ще бъдат на 5% среден наклон. Трасето отново ще бъде подходящо за откъснала се група, тъй като по маршрутът ще има четири категоризирани височини (по две от трета и четвърта кат.). Дали след двата поредни етапа с екшън за генералното класиране, този път ще видим успех на откъсналата се група, или шоуто на фаворитите ще продължи, предстои да разберем!

 

Класиране след етап 7:

1. Tadej Pogačar (Svn) UAE Team Emirates

3h58’40”

2. Jonas Vingegaard (Den) Jumbo-Visma

st

3. Primož Roglič (Svn) Jumbo-Visma

+12s

4. Lennard Kämna (Ger) Bora-Hansgrohe

+14s

5. Geraint Thomas (GBr) Ineos Grenadiers

st

6. David Gaudu (Fra) Groupama-FDJ

+19s

7. Enric Mas (Spa) Movistar

+21s

8. Romain Bardet (Fra) Team DSM

st

9. Adam Yates (GBr) Ineos Grenadiers

+29s

10. Sepp Kuss (USA) Jumbo-Visma

*41s

 

Генерално класиране след етап 7:

1. Tadej Pogačar (Svn) UAE Team Emirates

24h43’14”

2. Jonas Vingegaard (Den) Jumbo-Visma

+35s

3. Geraint Thomas (GBr) Ineos Grenadiers

+1’10”

4. Adam Yates (GBr) Ineos Grenadiers

+1’18”

5. David Gaudu (Fra) Groupama-FDJ

+1’31”

6. Romain Bardet (Fra) Team DSM

+1’32”

7. Tom Pidcock (GBr) Ineos Grenadiers

+1’35”

8. Neilson Powless (USA) EF Education-EasyPost

+1’37”

9. Enric Mas (Spa) Movistar

+1’43”

10. Daniel Felipe Martínez (Col) Ineos Grenadiers

+1’55”

 

Автор: Иван Андреев

Етикети:
Sportlive.bg

ТОЧНО ПОПАДЕНИЕ


виж всички

Още по темата


Timeout


виж всички
Избрано от ЦСКА

"Неутрални" президенте Гонзо, защо за "червени" е едно, а за "сини" - друго... ПРИМЕРНО?

При положение, че ЦСКА и Левски са най-големите български клубове, най-успешните и с най-богатата история,...

Реклама
Най-четени новини

виж всички