Модните марки бият футболните грандове по оборот, но не и по популярност


Модните марки бият футболните грандове по оборот, но не и по популярност

3841 0

Големите футболни клубове са по-популярни от големите модни марки, но оборотът им е по-малко. Това установи изследване, публикувано на италианския сайт calcioefinanza.

Френската модна къща LVMH, например, която притежава марки като Louis Vuitton, Christian Dior и Givenchy, се похвали с общи приходи, надвишаващи 11 милиарда евро през 2014 г., 2,6 пъти повече от сумата на оборотите на десетте най-големи футболни клубове в Европа.

Групата, основана от Бернар Арно, в която се включват и големите италиански марки като Bulgari и Loro Piana, е модната къща с най-много последователи във Фейсбук, 39 млн.

Футболът определено е по-привлекателен в социалните мрежи - вижда се, че десетте най-добри модни къщи общо са последвани от около 160 млн. потребители във Фейсбук, по-малко от феновете на Кристиано Роналдо (106400000) и Лионел Меси (80, 4 млн.) взети заедно.

Това са два от изводите, направени от консултантската компания KPMG, в проучване за сравнение на репутацията и способността на генериране на печалба от големите имена в световните футбол и мода.

Интересен ли ви беше този материал? Ако да – последвайте ни във Viber за още пикантни новини около спорта!

Сред европейските футболни клубове, двата испански гранда Барселона и Реал Мадрид са тези, които имат най-голям брой фенове в света с 86,7 и 84,3 милиона. Десетте най-обичани европейски футболни клубове са последвани от рекордните над 436 милиона ползватели на Facebooк, като заедно генерират около 4,2 милиарда евро приходи през сезон 2013/14.

Модните къщи инвестират значителна част от бюджета си всяка година в широка гама от маркетингови дейности, включително и спонсорството на футболни отбори и индивидуални спортисти, подкрепящи видимостта на техните марки в световен мащаб. Сравнението на европейските футболни клубове и модни къщи по отношение на присъствието в социалните медии предоставя някои интересни наблюдения.

Например, сравнявайки LVMH с Челси, се вижда, че клубът, собственост на Роман Абрамович, има 43,2 милиона последoватели във Фейсбук, подобно на модната къща, основана от Арно, но е имал оборот от по-малко от 400 милиона евро за сезон 2013/14, 27 пъти по-малко от LVMH.

Майкъл Корс пък е спечелил 2,50 милиарда евро през 2014 г., почти пет пъти повече от Реал Мадрид, футболният клуб с най-големи приходи в света. Въпреки това, докато Корс в момента има 16.4 милиона последователи във Facebook, Реал има почти 85 милиона.

Етикети:
Sportlive.bg

ТОЧНО ПОПАДЕНИЕ


виж всички

Още по темата


Timeout


виж всички
Избрано от ЦСКА

"Неутрални" президенте Гонзо, защо за "червени" е едно, а за "сини" - друго... ПРИМЕРНО?

При положение, че ЦСКА и Левски са най-големите български клубове, най-успешните и с най-богатата история,...

Реклама
Най-четени новини

виж всички