Разкриха още причини за трагедията със Сала, самолетът не е имал търговски лиценз


Разкриха още причини за трагедията със Сала, самолетът не е имал търговски лиценз
Снимка: Instagram

4978 0

Самолетът, превозвал аржентинския нападател Емилиано Сала, който се разби над Ламанша миналия месец, не е имал търговски лиценз, съобщиха британски разследващи. Въпреки това от Разследващото звено на Британските въздушни произшествия споделиха, че пътуването е било частен полет, при който разходите са били поделени между пилота и пасажера.

"Все още не е ясно на каква база е пътувал пасажерът на полет N264DB, но преди това пилотът е превозвал пасажери на базата на споделени разходи“, предадоха от звеното в свой временен доклад. Пилотът Дейвид Иботсън превозва Сала до неговия нов клуб в английската Висша лига Кардиф от предишния му отбор Нант във Франция на 21 януари, когато се случи трагичният инцидент. Футболните агенти Уили и Марк Маккей, баща и син, бяха наети от Нант, за да осъществят трансфера. Говорейки за The Times, Уили Маккей сподели, че Марк е уговорил самолета, също както е организирал няколко полета за брокери на сделката в предишни седмици.

Самолетът, модел Piper PA-46 Malibu от 1984 година, е регистриран в САЩ, твърди докладът. Разследващите добавиха, че след като не са открили паспорта и лиценза на пилота, не е станало ясно дали Иботсън е бил оторизиран да лети през нощта. Докладът отбелязва, че самолетът е излетял в 19:15 часа. В 19:58, Jersey air traffic control попитал пилота дали работи алтиметърът на самолета, защото радарът индикирал, че той е летял по-ниско, отколкото би трябвало.

Метеорологичният радар по същото време показвал „дъждове, някои от тях поройни, които били в района на самолета“. В 20:02 часа, пилотът поискал разчистване за кацане. Контрольорът попитал пилота дали се нуждае от ново спускане, на което той отвърнал със следното: Отрицателно, избегнах лек проблем, но обратно към 5 000 м височина“. В 20:12, Иботсън помолил за допълнително спускане. В последствие самолетът се изкачил и снишил на два пъти, преди да изчезне окончателно от радара.

Останките от самолета бяха намерени на морското дъно на дълбочина от около 68 м, се казва в доклада, като разследващи публикуваха официално нови снимки на самолета. "Самолетът бе значително повреден, като основата му бе на три части, които се държаха от електрически и летящи контролни кабели. Двигателят бе премахнат от зоните на пилотската кабина, а секцията на фюзелажа бе отчупена от предницата, свързана с крилото".

Докладът добавя, че две седалки от самолета, подлакътник и вероятно част от фюзелажа са били изхвърлени на брега на френското крайбрежие, докато седалка от самолета бе открита в Джърси. Самолетът не е съдържал данни от черна кутия и гласови записващи устройства, като те не са били и изискани. Тялото на Сала бе открито сред останките от самолета на 7 февруари.

Интересен ли ви беше този материал? Ако да – последвайте ни във Viber за още пикантни новини около спорта!

Кой според приятел на Сала е виновен за трагедията - вижте в този материал.

Етикети:
Sportlive.bg

ТОЧНО ПОПАДЕНИЕ


виж всички

Още по темата


Timeout


виж всички
Избрано от ЦСКА

"Неутрални" президенте Гонзо, защо за "червени" е едно, а за "сини" - друго... ПРИМЕРНО?

При положение, че ЦСКА и Левски са най-големите български клубове, най-успешните и с най-богатата история,...

Реклама
Най-четени новини

виж всички